Nyutvecklade trim

Skoda
Volkswagen
Seat
Volkswagen
Audi
Seat
Volkswagen
Volvo

Testförarens kommentar :

Kraftigt dimensionerad motorupphängning, svänghjul, koppling och drivlina gör denna modell som gjord för trimning. BSRs mjukvara ger ett helt annat drag och bilen känns riktigt pigg. Tyngden och klumpigheten som stora dieselbilar ibland kan föra med sig finns inte där alls. Nu ger motorn direkt svar utan någon fördröjning ens på låga varv.

Trimsats ger:

211HP

438NM

Effektdiagram:

Mer information
Seat
Volkswagen
Audi
Seat
Skoda
Volkswagen
Volvo

Testförarens kommentar :

Kraftigt dimensionerad motorupphängning, svänghjul, koppling och drivlina gör denna modell som gjord för trimning. BSRs mjukvara ger ett helt annat drag och bilen känns riktigt pigg. Tyngden och klumpigheten som stora dieselbilar ibland kan föra med sig finns inte där alls. Nu ger motorn direkt svar utan någon fördröjning ens på låga varv.

Trimsats ger:

243HP

482NM

Effektdiagram:

Mer information
Audi
BMW
Mini
Volvo
BMW
Fiat
Jaguar
Mini
Volkswagen
Volvo
Skoda
Volkswagen
Volvo
Mercedes
Volkswagen
Volvo
Seat
BMW
Seat
Volkswagen
Audi
BMW
Seat
Skoda
BMW
Volvo

Testförarens kommentar :

Det känns att Volvo konstruerat en helt ny hjulupphängning. Både framvagn och bakvagn är helt ny. Borta är den gamla Ford baserade hjulupphängningen i gjutjärn och svartplåt som dessutom var känslig för vridmoment. Den nya framvagnen är uppbyggd med dubbla triangellänkar i aluminium dämpade med riktiga coiloverdämpare. Bak sitter en glasfiberfjäder på tvären (som på Chevrolet Corvette). Speciellt den fyrhjulsdrivna versionen känns riktigt go att köra, ut ur kurvor och rondeller känns den nästan som att köra en bakhjulsdriven bil, när den sätter sig på bakhjulen och tar fart. Med denna kraftfulla effektökning får bilen den prestanda som den förtjänar!

Trimsats ger:

194HP

377NM

Effektdiagram:

Mer information

Testförarens kommentar :

Det känns att Volvo konstruerat en helt ny hjulupphängning. Både framvagn och bakvagn är helt ny. Borta är den gamla Ford baserade hjulupphängningen i gjutjärn och svartplåt som dessutom var känslig för vridmoment. Den nya framvagnen är uppbyggd med dubbla triangellänkar i aluminium dämpade med riktiga coiloverdämpare. Bak sitter en glasfiberfjäder på tvären (som på Chevrolet Corvette). Speciellt den fyrhjulsdrivna versionen känns riktigt go att köra, ut ur kurvor och rondeller känns den nästan som att köra en bakhjulsdriven bil, när den sätter sig på bakhjulen och tar fart. Med denna kraftfulla effektökning får bilen den prestanda som den förtjänar!

Trimsats ger:

194HP

377NM

Effektdiagram:

Mer information
Volkswagen
Volvo
Volkswagen
Volvo

Testförarens kommentar :

Det känns att Volvo konstruerat en helt ny hjulupphängning. Både framvagn och bakvagn är helt ny. Borta är den gamla Ford baserade hjulupphängningen i gjutjärn och svartplåt som dessutom var känslig för vridmoment. Den nya framvagnen är uppbyggd med dubbla triangellänkar i aluminium dämpade med riktiga coiloverdämpare. Bak sitter en glasfiberfjäder på tvären (som på Chevrolet Corvette). Speciellt den fyrhjulsdrivna versionen känns riktigt go att köra, ut ur kurvor och rondeller känns den nästan som att köra en bakhjulsdriven bil, när den sätter sig på bakhjulen och tar fart. Med denna kraftfulla effektökning får bilen den prestanda som den förtjänar!

Trimsats ger:

290HP

530NM

Effektdiagram:

Mer information

Testförarens kommentar :

Det känns att Volvo konstruerat en helt ny hjulupphängning. Både framvagn och bakvagn är helt ny. Borta är den gamla Ford baserade hjulupphängningen i gjutjärn och svartplåt som dessutom var känslig för vridmoment. Den nya framvagnen är uppbyggd med dubbla triangellänkar i aluminium dämpade med riktiga coiloverdämpare. Bak sitter en glasfiberfjäder på tvären (som på Chevrolet Corvette). Speciellt den fyrhjulsdrivna versionen känns riktigt go att köra, ut ur kurvor och rondeller känns den nästan som att köra en bakhjulsdriven bil, när den sätter sig på bakhjulen och tar fart. Med denna kraftfulla effektökning får bilen den prestanda som den förtjänar!

Trimsats ger:

290HP

530NM

Effektdiagram:

Mer information
BMW
Seat
Skoda
Volkswagen
Audi
Skoda
Volkswagen
Audi
Volkswagen
BMW
Audi
BMW
Volkswagen
BMW
Audi
Volvo
Audi

Testförarens kommentar :

I sitt originalutförande är den pigg, trevlig och gör jobbet bra men utan att bjuda till det där extra som skulle kunna förväntas av en motor i den här storleken. Med steg 1 mjukvaran vaknar den dock till ordentligt och ger en helt annan upplevelse. Den förvandlas till en racer och det är uppenbart att den här maskinen är byggd för hög effekt. Siffrorna är tydliga men känslan säger mer - vilket drag!

Trimsats ger:

328HP

691NM

Effektdiagram:

Mer information

Testförarens kommentar :

Gedigen tysk bil som går mycket fint på vägen och det märks att den är gjord för långfärd. Bilen är stor och tung och motorn är kanske i minsta laget. När bilen är trimmad med BSR Steg 1 får den det tillskott man saknar original och bilen får en bättre helhetskänsla.

Trimsats ger:

195HP

411NM

Effektdiagram:

Mer information
Skoda
BMW
Adria
All Seasons
Auto Trail
Autoroller
Avan
Avida
Bürstner
Cabby
Carthago
Chausson
CI
Concorde
Dethleff
Elnagh
Eura Mobil
Frankia
Hobby
Horizon
Hymer
Jayco
Joint Spaceline
Kabe
Stäng
Stäng