Stäng
Logga in
Logga in
Ny kund webbshop?
Glömt lösenordet?

BSR motoroptimering VS dieselbox

BSR trim VS Diesel effektbox

Inget glädjer oss mer än att se nöjda kunder lämna vår utvecklingsverkstad med en rivstart och ett leende på läpparna. Häromdagen hade vi en kund som åkte härifrån med den tidigare inmonterade dieselboxen, urkopplad och placerad i passagerarsätet, på sin nya Skoda Octavia RS 2014.
Som många andra var han inte nöjd med effektökningen som dieselboxen hade gett och utmanade oss till att överträffa den. En ganska lätt match skulle det visa sig efter tester och utveckling.
Efter vårt bromsbänkstest visade det sig nämligen att dieselboxen inte gav mer än 2,1 HK och 10,8 NM på drivhjulen... Efter utförliga tester och utveckling lyckades vi ta fram en motoroptimering som ger 27 HK och 52 NM extra på drivhjulen. Bilen förändrade helt karaktär med ett ordentligt vrid över hela registret och med glädje varje gång du tryckte på gasen.

Original: 185 HK & 391 NM
Dieselbox: 187,1 HK & 401,8 NM
BSR steg 1: 213 HK & 443 NM 

Här kan man läsa mer om skillnaderna mellan riktig motoroptimering och så kallade dieselboxar

Publicerad: 2014-11-27

Stäng
Stäng