Trim & Performance
A-Traktor
Tillbehör
Fyndhörna
Facebook
Instagram
Logga in
Ny kund
Logga in: PPC-sida
Facebook
Instagram
Glömt lösenordet?
Återställ lösenord
Instruktioner för återställning kommer att skickas till din e-post.
En återställningslänk kommer att skickas till din e-post.
Återställ
Trim & Performance
A-Traktor
Tillbehör
Fyndhörna
0
Logga in: Webbshop
Logga in: PPC-sida
Ny kund
Cookies
BSR använder sig av cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta på sidan accepterar du användandet av cookies.
Logga in
Kom ihåg mig
Logga in
Ny kund?
Glömt lösenordet?
Skapa nytt konto
Registrera
Till inloggning
Återställ lösenord
Instruktioner för återställning kommer att skickas till din e-post.
En återställningslänk kommer att skickas till din e-post.
Återställ
Till inloggning
Hem
/
Läs mer
/
Äkta dieseloptimering
Äkta dieseloptimering
PPC skiljer sig från alla dieselboxar
För dig som är teknikintresserad vill vi gärna berätta att PPC skiljer sig markant från alla dieselboxar (även kallat plug-in-boxar) som förekommer på marknaden. Med PPC får du en dieseloptimering i ordets rätta bemärkelse. Vi optimerar nämligen motorns mjukvara istället för att eftermontera boxar och sladdar i motorrummet som förvränger vissa signaler för att öka bränslemängden.
I en modern bil finns komplexa styrsystem som samarbetar med varandra för att allting ska fungera på bästa sätt. En dieselbox manipulerar vissa signaler i primärt syfte att antingen öka insprutningstiden eller höja bränsletrycket. Detta sker helt utan att bilens övriga styrsystem registrerar det. Det innebär att en dieselbox lurar bilens styrsystem och följden blir att en mängd värden och styrdata inte blir korrekt beräknade:
bilens färddator kommer att visa för låg bränsleförbrukning
antisladdsystemet (ESP) störs pga felaktiga värden på vridmoment
automatlådor får felaktiga värden på vridmoment
momentsänkning vid växling (för komfort och hållbarhet) bibehålls ej
regenerering/tömning av partikelfilter sker ej optimalt
beräkning av avgastemperatur störs
beräkning av serviceintervall störs
diagnossystemet störs
Fördelarna med PPC
Om du vill ha högre effekt och vridmoment i din dieselbil utan att störa bilens inbyggda säkerhets- och hållbarhetsfunktioner för t ex motor, växellåda och antisladdsystem, så är det bästa alternativet att optimera mjukvaran i motorns befintliga styrsystem. Det är precis det vi gör med PPC. Med PPC har vi fullständig kontroll på alla parametrar vid alla tillfällen, och vi stör inte ut bilens säkerhetsfunktioner genom att lura systemet. Förutom en påtaglig ökning av effekt och vridmoment får du med PPC följande fördelar:
trimmet installeras på några minuter utan att motorhuven behöver öppnas
PPC behöver inte vara ansluten till bilen efter trimningen
inga lösa boxar och sladdar i motorrummet
mjukt och jämnt momentingrepp
vridmomentet anpassas/begränsas för varje växel
(för att undvika skador på transmissionen)
laddtrycket och luftflödet optimeras
återgång till original tar endast några minuter
färddatorn visar rätt förbrukning
antisladdsystemets (ESP) funktion bibehålls fullt ut
momentsänkning vid växling (för komfort och hållbarhet) bibehålls
regenerering (tömning) av partikelfilter sker optimalt
korrekt beräkning av avgastemperatur
korrekt beräkning av serviceintervall
diagnosfunktionerna bibehålls
inga ökade NOx eller partikelutsläpp jämfört med original vid körning i lagreglerade emissionstester
BSR’s dieseloptimeringar är lika sofistikerade och genomarbetade som de optimeringar vi erbjuder till bensinbilar. Vi tror att du som kund märker skillnaden och kommer att uppskatta fördelarna med BSR’s uppgraderade mjukvara. Med en dieseloptimering från BSR får du ökad prestanda och körglädje i kombination med bästa körbarhet och hållbarhet.
Hitta din bil här
Stäng